» » GM Uzbekistan dilerlik korxonalari tomonidan istemolchilar huquqini cheklash holatlariga barham beradi

GM Uzbekistan dilerlik korxonalari tomonidan istemolchilar huquqini cheklash holatlariga barham beradi


Ozbekiston telekanali orqali kop sonli fuqarolarning murojaatlari boyicha mutasaddi tashkilot rahbarlari ishtirokida tashkil etiladigan Muloqot va manfaat telekorsatuvining navbatdagi soni yengil avtomashinalarni xarid qilish bilan bogliq vaziyatlar muhokamasiga bagishlandi, deb yozadi 1News.uz.

Davlat raqobat qomitasi vakili Dilshod Azimov GM Uzbekistan aksiyadorlik kompaniyasiga dilerlik korxonasi bilan tuzilgan shartnomalarda istemolchilar huquqlarini cheklovchi holatlarni tartibga solish yuzasidan takliflar bildirilgan rasmiy murojaat orqali chiqqani togrisida malum qildi.

Bu boradagi mavjud muammolardan biri, plastik karta orqali tolovni amalga oshirish masalasining shaffof korsatilmaganligidir, deydi Azimov.

Shartnomalarda naqd pul va plastik kartalar orqali ham tolovni amalga oshirish qayd etilganligiga qaramasdan, amalda bu jarayon faqatgina naqd pul orqali amalga oshirilayotgani aytib otildi. Bundan tashqari, tolovlarning 85 foiz miqdorda belgilab qoyilishini korib chiqish kerakligi, mavjud qonunchilikdagi mavjud normalardan kelib chiqqan holda 15 foizdan kam bolmagan miqdordagi tolovni amalga joriy qilish taklifi ortaga tashlandi.

Avtomobillarni yetkazib berish muddatini butlovchi qismlarni ikki oy muddatda kirib kelishinni hisobga olib 90 kundan oshmagan muddatni belgilash masalasi kotarildi.

Shuningdek, istemolchi avtomashina uchun toliq tolovni amalga oshirgandan keyin avtomobil narxining oshib ketishi natijasida tolov ustiga qoshimcha qilish holatini tartibga solish borasida aniq takliflar berilgan. Xususan, istemolchi tolovni 100 foiz amalga oshirgan taqdirda dilerlik korxonasi mahsulotni belgilangan mudatda yetkazib bermasa va narx ushbu jarayondan keyin oshadigan bolsa, bevosita oshish jarayonidagi tolovni faqatgina belgilab berilmagan kunlar uchun joriy qilish masalasi ham taklif sifatida berildi. Bundan tashqari, avtomashinani yetkazib berish muddatdan otkazib yuborilgan hollarda dilerlik korxonasining otkazib yuborilgan kun uchun tolab beruvchi penyasi bilan istemolchining avtomobildan voz kechgan holatlar uchun tolovchi penyasi ortasida teng bolmagan vaziyatlarni bartaraf etish borasida Davlat raqobat qomitasi Ozavtosanoat aksiyadorlik kompaniyasi va GM Uzbekistan korxonasiga rasmiy tarzda murojaat qilgan.

Avtomobilni xarid qilish chogida dori qutisi, uchburchak belgisi, ot ochirish moslamasidan iborat buyumlarni majburiy qoshib sotish natijasida istemolchi huquqlarini poymol qilinayotgani ham muhokama etildi.

Avtomobillarni sotib olgandan song, belgilangan kafolat muddati ichida shikoyat bilan murojaat qilgan fuqarolarga nisbatan turli asossiz vajlar bilan muammosi hal qilib berilmayotganligi xususida ham toxtalindi. Agarda istemolchi dilerlik korxonalari sayti orqali mavjud ehtiyot qismlarini onlayn tarzda korib tursa, bu boradagi tushunmovchiliklar oz yechimini topishi aytildi.

Davlat raqobat qomitasi vakilining ushbu fikrlariga nisbatan GM Uzbekistan korxonasi rahbari muammolarni bartaraf etish borasida ishlar amalga oshirilayotganini malum qildi.

Daryoning Telegramdagi rasmiy kanali @toshqindaryoga azo boling!

: admin (13-04-2017, 10:28)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 22) ( 0) ( 20) ( 2)
:
-
:
20 ... -