» » VAZ-2101 50 yoshga toldi. Afsonaviy Jiguli tarixi suratlarda

VAZ-2101 50 yoshga toldi. Afsonaviy Jiguli tarixi suratlarda


Bundan 50 yil oldin, 1970-yili 19-aprelga otar kechasi Tolyatti avtomobil zavodida Sobiq Ittifoq davrining eng mashhur avtomobillaridan birini ishlab chiqarish yolga qoyilgan edi. Kopeykaning birinchi avlodlari 1970-yildan 1988-yilga qadar ishlab chiqarilgan: bu davr oraligida modelning 4,8 million ortiq nusxasi sotilgan. VAZ-2101 oz tarixi davomida on martadan ortiq modifikatsiyaga uchragan bolib, versiyalari orasida maxsus xizmat, poyga modellar, shuningdek, eksport nusxalari orin olgan. Motor ushbu modelning yubileyi munosabati bilan VAZ-2101ga oid malumotlarni toplab taqdim etdi.

1966-yilning 16-avgust kuni Moskvada ilmiy-texnik hamkorlik doirasida yengil avtomobillarni yigish boyicha Italiyaning Fiat kompaniyasi hamda Sovet Tashqi savdo vazirligi ortasida bitim imzolangan.

Mazkur bitim doirasida SSSR hududidagi avtomobil zavodlarida ishlab chiqariladigan modellar ham kelishib olingan. Unga kora, sedan (VAZ-2101) va universal (VAZ-2101) kuzovli norma modellari, shuningdek, lyuks sinfiga oid mashina VAZ-2103 ishlab chiqariladigan bolgan.

VAZ-2101ning dastlabki partiyasidagi tortta qizil va ikkita kok avtomobillar 1970-yilning 22-aprel kuni konveyrdan chiqqan. Aynan ushbu kunda V.I.Leninning yuz yillik yubileyi nishonlangan. Model Fiat-124 asosida yaratilgan bolib, avvaliga toliq Italiyadan keltirilgan tarkibiy qismlardan yigilgan.

Shunga qaramay, VAZ-2101 texnik jihatdan xorij avtomobilining nusxasi bolmagan. Bazaviy modelga jami 800 dan ortiq ozgartirish kiritilgan. Sovet muhandislari tomonidan sinovdan otkazilgan Fiat, ittifoq yollariga bardosh bera olmasligini korsatgan.

Xususan, mashina SSSRning iqlimi va yollariga moslangan bolib, yangi dvigateli bilan farq qilgan. Bundan tashqari, mufta qismi kuchaytirilgan, orqa disk tormozlari barabanlarga almashtirilgan.

Jiguli nomi 1968-yili Rulda jurnali tomonidan elon qilingan tanlov natijasida paydo bolgan. Nashriyotga jami 55 mingga yaqin avtomobil nomlari yuborilgan bolib, ekspertlar komissiyasi ular orasidan 1812 tasini tanlab olgan. VAZ-2101 nomi Binafsha, Qirgiy yoki Orzu deb ham atalishi mumkin edi.

Oxir-oqibatda Tolyatti yaqinidagi tog tizmasi sharafiga qoyilgan Jiguli nomi golib chiqqan. Kopeyka nomini esa avtomobil 1990-yillar oxirida, model nomerining oxiridagi bir raqami sabab olgan.

1971-yildan boshlab konveyrdan VAZ-2102 chiqa boshlagan. Dizayni jihatidan Fiat kabi bolsa-da, model asosini modenizatsiyalashgan kopeyka tashkil etgan.

Lyuks VAZ-2103 77 ot kuchiga ega 1,5 litrli dvigatel bilan jihozlangan bolib, mashina 100 km/soat tezlikka 15 soniyada chiqa olgan.

1973-yil 18-oktabrda SSSR Davlat standarti qomitasi VAZ-2101ga Davlat sifat belgisini topshirgan. Jiguli ushbu mukofotga sazovor bolgan ilk sovet avtomobili hisoblanadi.

Koronavirus pandemiyasi sabab AvtoVAZ VAZ-2101ning yubileyiga bagishlangan tadbirlarni bekor qildi. Xususan, Rossiya prezidenti Vladimir Putinning Kopeyka muzeyi ochilishiga tashrifi ham qoldirilgan.



Manba: Daryo.uz
: admin (20-04-2020, 18:26)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 41) ( 0) ( 39) ( 2)
:
-
:
20 ... -