» » Chindan ham ozishga yordam beradigan 5 ta maslahat

Chindan ham ozishga yordam beradigan 5 ta maslahat


Vazn tashlashga rostdan ham kirishgan inson undan qanday xalos bolish haqida atrofdan maslahat olish bilan vaqt otkazmasdan, buning uchun yolgiz ozi ishga kirishishi zarur. Buning uchun avval kalit savollarga javob berish kerak. Masalan, Oxirgi vaqtlarda nimaning hisobiga vazn yigilyapti? va Vazn tashlash uchun odatdagi ratsiondan qanday mahsulotni chiqarish kerak?. Keyingi qadamda esa ovqatlanish va turmush tarziga bolgan munosabatni ozgartirish kerak.

Kaloriya miqdorini kamaytirish kerak

Balansli ovqatlanish ehtiyotkorlik bilan yondashishni talab qiladi, ammo umuman olganda ozish ilmi oddiy aksiomaga asoslanadi: ovqatni kam yeyishdan kora koproq kaloriya sarflash afzal. Vazn tashlashning eng asosiy siri yengil menyuga otish. Yana bir bor takidlash kerakki, kaloriyalardan xalos bolishning eng samarali usuli uni qanday mahsulotlar orqali yetib kelishini aniqlash orqali bartaraf etiladi. Ortiqcha vazn bilan kurashish uchun avval parhezni qayta korib chiqish kerak.

Parhez qilish mashqlardan kora samaraliroq

Har qanday ovqatlanish mutaxassisidan sorash mumkin. Vazn tashlashda parhez qilish 80 foizni, jismoniy harakat esa 20 foizni tashkil etadi. Sport bilan shugullanish modda almashinuvini yaxshilaydi, kaloriyani kamaytiradi va sogliq uchun juda foydali, ammo vaznni kamaytirishda hech qanday sehr kuchi yoq. Ikki kilometrlik masofaga yugurish, taxminan, sharlotka bolagidan ham kichikroq kaloriyani kamaytiradi. Bundan tashqari, jismoniy mashqlar ishtahani kuchaytirishi hisobiga kaloriya miqdorini ozaytiradi.

Agar har kuni sport bilan shugullangandan song uyga borib, kuchliroq taom tanovul qilinsa, mashgulotning kuchi nolga teng boladi, chunki charchagan organizm yengil salatlarga qanoat qilmaydi. Ogirlikni yoqotish uchun kunni yengil boshlash, vaqtida jismoniy harakat , togri ovqatlanish va kechki ovqatga tayyorgarlik korish kerak.

Majburlash bilan ish bitmaydi

Odatda har qanday maqsadga erishishda niyat qilish eng muhim hisoblanadi. Ortiqcha vazndan xalos bolish uchun ham organizmni qiynash yoki majburlash aslo mumkin bolmagan ish. Shunchaki soglom va foydali odatlarni rivojlantirish zarur, samimiy istak bilan parhez qilish yuqori natijaga erishishga yordam beradi.

Ratsionga yangicha yondashishdan avval har bir kishi duch kelishi mumkin bolgan tosiqlar mavjud. Ortiqcha ovqatlanish hisi millionlab yillar avval ham mavjud bolgan. Oshqozonni toldirish, albatta, iqtisodiy tomonga ham borib taqalgandan song sifatsiz va arzon oziq-ovqatlar istemoli kopayadi. Ammo imkonsiz narsaning ozi yoq, iroda va xohish bolsa kifoya. Barchasining uddasidan chiqish mumkin.

Eski odatlar vazn tashlashga xalaqit beradi

Vaziyat organilib, kunlik ovqatlanish tahlil qilinganidan song keragidan ortiq yeyish odati paydo boladi. Masalan, kunning aksariyat qismida ovqatdan cheklanib, kechga borib uning aksini bajarish mumkin. Yoki yengil yeguliklarni ham vazn orttirmaslik gumoni bilan istemol qilish kuzatiladi. Serial tomosha qilib yeyish yoki shirinlik, muzqaymoqni korganda toxtash signaliga ahamiyat bermaslik holatlari uchraydi.

Shubhasiz, uslubni ozgartiradigan vaqt keldi. Shakar, kraxmal, qayta ishlangan ovqatlarni kamaytirish kerak. Koproq sabzavot, otlar, yongoqlar va mevalarga ustunlik berish tavsiya etiladi. Goshtdan qisman voz kechish, tovuq va baliq goshtini menyuga kirtish samara beradi.

Oziq-ovqat xobbi emas, quvvat manbayi

Ayrimlar ovqatlanishni kunning eng muhim bolgan qismi deb biladi. Aslida bunday emas, oziq-ovqatga shunchaki quvvat manbayi sifatida qarash kerak. Kun davomida televizor yoki smartfon bilan ovora bolmasdan, sayr qilish, uydan chiqish va oshxonadan uzoqroq bolish kerak. Shirinlik yoki boshqa yegulik tanovul qilishni istagan paytda foydali mahsulotlarni istemol qilish tavsiya etiladi.

Mavzuga doir:



Manba: Daryo.uz
: admin (30-08-2020, 20:10)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 4) ( 0) ( 2) ( 2)
:
-
:
20 ... -