» » Mehmonxona marketing strategiyasini tuzish uchun 10 taktika

Mehmonxona marketing strategiyasini tuzish uchun 10 taktika


HotelPro eksperti Dilshod Odilov Daryo uchun tayyorlayotgan turkum materiallarida mehmonxona biznesi borasida maslahatlar berishda davom etadi.

Har bir yangi kalendar yili keyingi yil uchun strategik reja tuzish bilan boshlanishi kerak. Natija berib kelayotgan marketing usullarini saqlab qolgan holda, zamon tezlashayotgani, ozgarayotganini hisobga olgan holda, yangi trendlarni organib, kerakli usullar bilan tuzilayotgan marketing rejasi boyitilishi zarur.

Quyida marketing rejasiga kiritilishi tavsiya etiladigan bazi taktikalarni keltirib otaman:

Mijozlar siz ularning ehtiyojiga moslasha olishingizni bilsin. Hozirgi imkoniyatlar bilan (internet tarmqolarida mehmonxonangiz haqida qoldirilayotgan fikrlarni oqish, xonalarda sorovnoma qoldirish, Telegram kabi messenjerlardan mijozlarga sorovnoma yuborib fikrini bilish, ijtimoiy tarmoqlarda sorovnoma otkazish, qanday postlarga yaxshi reaksiya bolayotganini kuzatib borish, shikoyat va takliflar kitobini oqish) mijozlarning sizdan nima xohlayotganini, qanday xizmatlaringiz maqul kelayotganini, qaysi xizmatlar ustida ishlash kerakligini bilib borish qiyin emas.

Ijtimoiy tadqiqotlar 80 foiz mijoz, agar yaxshiroq taklif tushsa, oldin ishlab turgan partnyorlarini ozgartirishga tayyorligini korsatmoqda. 87 foiz mijoz esa xizmat korsatuvchi korxonalarning mijozga etiborini yanada kuchaytirishi kerak deb hisoblaydi. Yetakchi ish boshqaruvchilarning 94 foizi mijoz sadoqatini qozonishning eng muhim omili har bir mijozga individual yondashuv deb hisoblaydi.

Demak, yuqorida keltirib otilgan foizlar darajasidagi mijozlarni ularga individual xizmat korsata olishingizga ishontirib, oz mijozingizga aylantirish imkoniyati mavjud.

Buning uchun mijozlarga ularning sohasini boshqa sohalarga oxshamasligini, bu sohaning nozik taraflarini tushunishingizni va kerak bolsa standart xizmatlardan tashqariga chiqa olishingizni yetkazib berishingiz talab etiladi. Har bir taklifingizda biz sizni tushunamiz va tadbiringizni siz xohlaganday otkazib bera olamiz, mehmoningizni siz xohlaganday kutamiz degan chaqiriq bolishiga etibor qaratish kerak.

Birgina Facebook ijtimoiy tarmogining ozi 2 milliard faol foydalanuvchiga ega va bu korsatkich kundan kunga ortib bormoqda. Hozirgi paytda 50 milliondan kop biznes sahifalari faoliyat olib bormoqda. Twitter, Instagram kabi tarmoqlar ham dunyo boylab milliardlab foydalanuvchilarga ega. Kapital salmogi bir necha milliard dollarni tashkil etadigan korporatsiyalarning bu tarmoqlarda reklama berayotgani ham ijtimoiy tarmoqlarning naqadar muhimligini yana bir bor korsatib turibdi. Qisqa, qiziqarli videoreklamalar borgan sari ommalashmoqda. Ijtimoiy tarmoqlar reklamaning kreativ va ozgacha bolishiga keng imkoniyat ochib beradi.

Mijozlarning ham mehmonxona tanlash kanallari yildan yilga kopayib bormoqda, osha kanallarda taklif berayotgan mehmonxonalarning ozi ham kopayib bormoqda. Kopchilik tasavvuridagi standart turist uchun takliflar beradi. Siz boshqalardan ajralib turishingiz uchun mehmonlarni kategoriyalarga ajratib olib, har bir kategoriyaga alohida marketing qilishingiz maqsadga muvofiq boladi. Masalan, biznes maqsadida keladigan turistlar uchun alohida reklamalar, sayohatchi turistlar uchun alohida takliflar, yoshlar uchun alohida, kattalar uchun alohida, oilaviy sayohatchilar uchun alohida takliflar ishlab chiqish lozim.

Internet sahifalarida uchraydigan bannerli, rasmli reklamalar foydalanuvchilarning reklamaga nisbatan immuniteti ortib borayotgani tufayli foydalilik darajasini yoqotib bormoqda. Malum bir qiziqishga ega foydalanuvchilar yigilgan reklama maydonida beriladigan reklama postlari, PR-maqolalar esa borgan sari muhimroq ahamiyat kasb etib bormoqda. Bir yangilik saytining qaysidir bir qismida banner shaklida turgan, ustiga bosganda saytingizga otib ketishga moljallangan reklamadan osha yangilik saytida siz haqingizda berilgan PR-maqola yaxshiroq natija beradi.

Google tadqiqotlariga kora, sayohatchilarning 51 foizi sayohatni smartfonlardan foydalangan holda rejalashtiradi. Reklamalarni mobil platformasi bor resurslarga joylashga koproq etibor qaratish lozim. Mijozlarning smartfonlar orqali xona va xizmatlar bron qilish, malumot olish imkoniyatini kengaytiring. Telegram-botlar, kanallar, mobil dasturlar va sayt mobil korinishining qulayligi muhim ahamiyatga ega.

Elektron pochta orqali marketingni amalga oshirish mijozlarni maqsadli tanlash, taklifni toliq va chiroyli tarzda yetkazib berish imkoniyatini beradi. Agar elektron pochta orqali marketing togri yolga qoyilsa, mijozlaringiz keyingi xatlaringizni ham kuzatib boradigan, takliflaringizni kozdan qochirmaydigan boladi.

Oxirgi ikki yil ichida ham mehmonxona saytini, ham onlayn sayyohlik agentlari saytlarini birgalikda korib chiqadigan mijozlar soni 48 foizdan 30 foizga tushgani, faqat onlayn sayyohlik agentliklari saytini korib tanlov qiladigan mijozlar soni esa 48 foizdan 60 foizga kotarilgan. Demak, Booking, Expedia.com, TripAdvisor kabi resurslarda yuqori orinlarda turish va toliq malumot berish nafaqat koproq mijoz kelishiga, balki ozingiz haqingizda koproq malumot berib olishga ham imkoniyat yaratadi. Mijozlar siz haqingizda qoldirgan fikrlar qanchalik muhim bolsa, ularga javob yozish ham shunchalik muhim.

Mehmonxonangizning asosiy raqobatchilarini belgilab oling va ularni kuzatishni toxtatmang. Mijozlaringiz raqobatchingizga ketib qolgandan keyin sababini organib, undan yaxshi taklif qilib qaytarib olishga harakat qilgandan, raqobatchingiz taklif qilgan imkoniyatni taklif qilib, mijozni ozingizda ushlab qolish osonroq. Raqiblaringizdan oldinda yurishga harakat qiling, doimiy izlanishda boling.

Kimlar bizning mehmonxonani tanlayapti? Nima uchun bizning mehmonxonani tanlashyapti? Mehmonlar qayerlardan kelyapti? degan savollani doim ozingizga bering. Bu savollarga javob berishda sizga mehmonxona boshqaruvi uchun foydalaniladigan 1C Hotel, iStay, MS Fidelio, Opera kabi maxsus dasturlar asqatadi. Kerakli hisobotlarni muntazam kuzatib borib, yuqoridagi savollarga togri javob topib, togri xulosa chiqargan menejerlarning mehmonxona boshqaruvida yuqori natijalarga erishish imkoniyati anchagina ortadi. Ushbu dasturlar har bir mehmonning individual talablarini ham kiritib borish imkoniyatiga ega bolgani uchun, mijozlar xohishiga mos marketing stategiyalari belgilashni osonlashtiradi va mehnatingiz samarasi ortishiga sababchi boladi.

Yuqoridagi taktikalardan togri foydalanib, biznesingizni yanada rivojlantirishingizga tilakdoshmiz.

Muallif fikri tahririyat nuqtai nazaridan farq qilishi mumkin.



Manba: Daryo.uz
: admin (27-01-2019, 14:14)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 32) ( 0) ( 30) ( 2)
:
-
:
20 ... -