» » O‘zbekistonda eng baland bino qurilishi bo‘yicha ishlar davom etmoqda

O‘zbekistonda eng baland bino qurilishi bo‘yicha ishlar davom etmoqda


Eng zo‘r va hammaning diqqat markazida bo‘lgan loyihani yaratish doimo o‘zgarishlar, mish-mishlar va muayyan hodisalar va faktlarni noto‘g‘ri talqin qilish bilan birga keladi ... Biroq, amaliyotning ko‘rsatishicha, bu gap-so‘zlar oldinga qo‘yilgan ustuvor vazifani amalga oshirish jarayoniga ta’sir ko‘rsatmaydi.

Shahar qurilishi davom etmoqda, binolar barpo etilyapti, soha mutaxassislari xorijlik hamkasblari bilan tajriba almashishmoqda, iqtisodiyotda mahalliy va xorijiy investitsiyalar oqimi tobora jadallashib bormoqda.

2019-yil boshlandi. Tashkent City XIM qurilishining ikkinchi bosqichida amalga oshirilishi ko‘zda tutilgan loyihalarni bajarishga kirishildi. Va bu oddiy ko‘ringan tuproq ishlari emas, balki aniq hisob-kitoblar, IT-texnologiyalarining imkoniyatlaridan foydalangan holda ishlab chiqilgan loyiha sanaladi.

200 metrli, osmono‘par binoni shunchaki qurib, ishga tushirish mumkin emas. Birinchidan, zarur bo‘lsa, xorijiy ekspertlarni jalb qilgan holda, tuproqning barcha qatlamlarini batafsil tahlil qilish kerak. Masalan, baland binolarni qurishda tajribaga ega mutaxassislarni ishga jalb qilish, bundan tashqari, bozor sharoitida har qanday keng ko‘lamli qurilish avvalo batafsil iqtisodiy hisob-kitob bilan belgilanadi. Qanday qilib investor uchun jozibador va foydalanuvchilar uchun eng samarali bo‘ladi? Bu — mahalliy va xalqaro tajribani tahlil qilib, taqqoslab, batafsil o‘rganishni talab qiladi.

Bugungi kunga qadar, 4-Lot hududida “Universal Packing master”,“Murad buildings” brendi ostida xalqaro va mahalliy standartlarga muvofiq tuproqni geologik o‘rganish ishlarini yakunladi. Bosh loyihachi — Singapurning “DP Architects” kompaniyasi ularni amalga oshirish parametrlarini berdi: quduqlarning soni, joyi va chuqurligi. Ushbu vazifani amalga oshirishni Turkiyaning “Zeta?” shirkati qabul qildi.

Eng yangi geologik texnologiyalardan foydalangan holda, tuproqning tarkibi 65-100 metrgacha chuqurlikda o‘rganildi. Tadqiqotlar xalqaro standartlarga (ASTM, EUROCODE 7, ISO), xususan, statik farq (SPT), namuna (CPT) tomonidan dinamik burg‘ilash, ko‘ndalang to‘lqinlarning tezligini o‘lchash (PS-Logging) bo‘yicha amalga oshirildi. Ushbu ko‘rsatkichlar qurilish maydonchasida tuproqning geologik formulasini (zichlik, namlik,bosim, harorat, elektr qarshiligi va boshqalarni) yaratish uchun zarur.

Endi qurilish joyi xususida ma’lumotlar mavjud. Mutaxassislar me’moriy konsepsiyaga tegishli o‘zgartirishlar kiritish mumkin. Qurilishning rivojlanish loyihalari, qoziqlarni o‘rnatish, shuningdek, tuproqni mustahkamlash va poydevor qurilishi bo‘yicha ishlar belgilab olinadi.

Hozirgi kunda“O‘zbekiston” metro bekatidan Olmazor ko‘chasi va Islom Karimov avtomagistralining kesishmasidagi yer osti chiqish yo‘lini vaqtincha yopish va bu yerda yer usti o‘tish yo‘lini tashkil etish bo‘yicha tayyorgarlik ishlari boshlab yuborildi.

Piyodalar xavfsizligini ta’minlash uchun qurilish maydonchasining burchagida 300 metr masofagacha yopiq maydonni qurish rejalashtirilgan. Shu bilan birga, Islom Karimov prospektidagi yarim asrlik daraxtlarga qurilish jarayonlarining ta’sirini kamaytirish bo‘yicha zarur chora-tadbirlar ko‘rilmoqda.

Arxitektorlar yangi ma’lumotlarni hisobga olgan holda o‘z rejasini ishlab chiqqanidan so‘ng, quruvchilar kotlavan qazib, tuproqni mustahkamlash ishlarini boshlashadi.

Yanada ko‘proq yangilik va ma’lumotlarga ega bo‘lishni istasangiz Tashkent City’ning Facebook, Instagram va Telegram-kanalidagi rasmiy sahifalaridan olishingiz mumkin. Ushbu sahifalarimizga a’zo bo‘ling va eng so‘ngi yangiliklardan birinchi bo‘lib xabardor bo‘ling!

Reklama huquqi asosida.



Manba: Daryo.uz
Опубликовано: admin (30-01-2019, 09:14)
0 (голосов: 0)
Комментариев пока еще нет. Вы можете стать первым!

Добавить комментарий!


vote-iconОПРОС
Что нужно улучшить на нашем сайте?

КТО НА САЙТЕ?
( 86) ( 0) ( 85) ( 1)
Юзеры:
- отсутствуют
Гости:
Роботы:
Последние 20 посетителей... - отсутствуют