» » Umurtqaga zarar yetkazishi mumkin bolgan 11 odat

Umurtqaga zarar yetkazishi mumkin bolgan 11 odat


Umurtqa pogonasi organizmning eng muhim qismlaridan biri bolib, salomatlikda muhim rol oynaydi.Cosmopolitannashri kundalik turmushimizdagi qanday odatlar umurtqa zararlanishiga olib kelishiga toxtaldi.

Chekish

Chekish nafaqat yurak qon tizimi, balki umurtqa uchun ham zarar ekani allaqachon isbotlangan. Gap shundaki, chekish oqibatida qondagi sirkulyatsiya yomonlashadi. Qancha kop cheksangiz umurtqangiz shuncha kop qiynaladi.

Sutli mahsulotlarni kam istemol qilish

Suyaklar mustahkamligi uchun, ayniqsa 45-50 yoshdan keyinkalsiyjuda muhim hisoblanadi. Ushbu kerakli modda yetishmovchiligini bartaraf qilishning eng oddiy yoli esa sutli mahsulotlarni istemol qilishdir. Tarkibidakalsiybor mahsulotlarni yemaslik, suyaklar yemirilishi, kattalardaosteoporozrivojlanishini jadallashtiradi. 50 yoshgacha kuniga 1000mg, 50 yoshdan keyin bolsa 1200mgva undan kop miqdordakalsiyqabul qilish kerak.

Bukchayish

Yoshimiz otgan sari qadni rostlash murakkabdek tuyulaveradi. Gavdaning bukchayishi, ichki azolarga yuk boladi. Shu sabab mutaxassislar 30 yoshdan keyin yoga va boshqa umurtqa pogonasini yaxshilashga qaratilgan mashqlar bilan shugullanish kerakligini takidlaydi.

Smartfondan kop foydalanish

Telefonni yelkaga qoyib uzoq vaqt suhbatlashish yoki ekranga soatlab termilib video tomosha qilish umurtqaning yuqori pogonasini zoriqishiga sababchi boladi. Bu esa malum vaqtdan keyin jiddiy kasalliklarga olib kelishi mumkin.

Tartibning yoqligi

Vaqtida uxlamaslik yoki kunlik ishlarning pala-partish bajarilishi umurtqaga tasir qilmay qoymaydi. Uyqungizqanchaliktayinbolmas ekan umurtqa bilan bogliq kasalliklarga uchrashingiz ehtimoli shuncha yuqori boladi. Uyqusizlikning oqibati surunkali ogriq yoki yalliglanishga olib kelishi mumkin.

Uzoq vaqt otirib ishlash

Ishingiz sabab uzoq vaqt kursiga mixlanishga majbur bolsangiz, unda umurtqangiz haqida zudlik bilan qaygurishni boshlang. Har kuni yoki ish orasidagi har ikki soatda jismoniy mashqlar bajaring.

Noqulay toshak

Yumshoq yoki qattiq toshakda yotish umurtqa uchun qulay emas. Uning salomatligi uchun ortacha qattiqlikdagi toshakda yotish tavsiya qilinadi. Shuningdek, toshak sizga necha yildan beri xizmat qilayotganiga ham etibor bering. Agar 8-10 yildan beri uni almashtirmagan bolsangiz unda bu ishni ortga surmay umurtqangiz salomatligi haqqi hurmati zudlik bilan almashtiring.

Kop miqdorda kofein istemol qilish

Qahvaning ajoyib ichimlik ekani, salomatlik uchun foydasi yoq emasligi aniq, lekin tarkibidagi kofein, organizmdankalsiynichiqarib yuborish xususiyatiga egaligini ham yoddan chiqarmaslik kerak. Agar siz kuningizni qahvasiz tasavvur qila olmasangiz unda taomnomangizda, tarkibidakalsiybolgan mahsulotlar yetarlicha bolishiga etibor qarating.

Ogir sumka

Agar siz aksariyat vaziyatlarda ogir sumka taqadiganlardan bolsangiz shuni biling: umurtqangiz xavf ostida. Salomatlik har nedan muhim ekanini unutmang, katta sumkalarni tutmaslikka, ularni kichigigaalmashtirishga harakat qiling.

Baland poshna

Umurtqaningbirinchiraqamli dushmani bu baland va ingichka poshnali tufli boladi. Agar siz poshnalardanvoz kecholmaydiganlardanbolsangiz,hechbolmagandauni ora-sirada kiyishga harakat qiling. Boshqa vaqtlarda yurish va oyoq harakatlanishi uchun qulay, yengil poyabzallarni tanlang.

Mavzuga doir:



Manba: Daryo.uz
: admin (1-05-2020, 18:41)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 32) ( 0) ( 32) ( 0)
:
-
:
:
-
20 ... -