» » Noqulay poyabzal, kompyuter va kop otirish. Qaddi-qomatga salbiy tasir korsatuvchi omillar

Noqulay poyabzal, kompyuter va kop otirish. Qaddi-qomatga salbiy tasir korsatuvchi omillar


Zamonaviy turmush tarzi, kompyuterda uzoq vaqt otirib ishlash, harakatning kamligi sabab bukchayish, qomatning tik bolmasligi holatlari kozga tashlanadi. Boshida etibor berilmagan bukchayish salbiy oqibatlarga olib kelishi hamdaboshqa organlar faoliyatida ham muammolar paydo bolishi mumkin.

Qadni tik tuta olmaslik odat bolib qolganini qayerdan bilish mumkin?

Devorga suyaning. Boshingizni togri, qaddingizni tik tuting. Shu yosinda 1-2 daqiqa turing. Agar tik turish davomida ogriq sezsangiz, bu bejizga bolmaydi.

Umurtqada ozgarish bolishiga nafaqat tashqi omil va shikastlanishlar, balki noqulay poyabzal, zararli odatlar ham sabab boladi. Bu odatlar qanday ekanligigatoxtalamiz.

Kompyuter va telefon

Ish, oqish yoki boshqa maqsadlarda gadjetlardan foydalanish vaqti boshni bir holatda uzoq vaqt tutib turish kerak boladi, buesa boyin muskullari va umurtqaning zo?riqishiga olib keladi. Bundan ham yomoni ekranga engashib qarashga organib qolgan bosh shunday holatgakonikib qoladi vainsonqaddini bukib, boshiniegib yurishiodat bolib qoladi.

Nima qilish kerak?

Jismoniy mashqlar bilan shugullanish kerak boladi,faqat ozboshimchalik qilish, ogir va murakkab mashqlarni bajarish yaramaydi.

Masalan, boshingizni orqaga eging va shu holatda 30 soniya turing, keyin oldinga eging va yana 30 soniya turing. Keyin chapga, undan song ongga qarab, 30 daqiqa turing. Shunga o?xshash mashqlarni tongda, ish vatingizda bajarishni kanda qilmang.

Kop otirish

Haddan ortiq otirib ishlash yoki kam harakatli hayot tarzi ham insonning bukchayib qolishiga sababchi boladi. Yosh va kuchga tola vaqtingizda buning asoratlari sezilmagani bilan yosh otgani sayin muammolar kelib chiqaveradi.

Nima qilish kerak?

Bukchayishni tuzatishning eng samarali usuli turnikka osilish hisoblanadi. Buning uchun, albatta, sport markazlariga borish yoki darslarga yozilish shart emas, ochiq maydonchalar yoki hovlidagi imkoniyatlardan ham foydalanish mumkin.

Yengil, egilib-turib bajariladiganmashqlarhamyaxshisamara beradi, faqat ularni bajarayotganda birdaniga kop va zoriqtiradigan harakat qilmang.

Dumgazada ozgarish

Dumgaza vertikal holatda bolishi kerak va shundagina umurtqaga ogirlik qilmaydi. Undagi ozgarish ham kam harakatlilik va kop otirishdan kelib chiqadi.

Nima qilish kerak?

Birinchi navbatdaotirishnikamaytiring, harakatni kopaytiring. Kompyuterda ishlashga majbur bolsangiz, har soatda orningizdan turib, aylanib keling. Dumgaza qismi ishtirok etadigan jismoniy mashqlarni bajarishni unutmang. Bu kabi mashqlar ketma-ketligini internetdan topish mumkin bolgani bilan,shifokor bilan maslahatlashishni unutmang.

Shuningdek, oyoq kiyimingiz qulayligiga etibor qaratishni yoddan chiqarmang. Poshnali tufli umurtqaning eng asosiydushmanlaridanbiri. Kundalik uchun sport uslubidagi yengil, harakatlanishga oson va qulay bolgan sport uslubidagi poyabzallarni tanlang. Koproq sayr qilishga, yengil mashqlarni bajarishga harakat qiling. Eng asosiysi esa ogriq yoki jiddiy ozgarishlar kuzatilganda ozboshimchalik qilmay,shifokorgamurojaat qiling.

Mavzuga doir:



Manba: Daryo.uz
: admin (2-06-2020, 23:26)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 32) ( 0) ( 30) ( 2)
:
-
:
20 ... -