» » Adliya vazirligi IIV tomonidan tayorlangan mitinglar va namoyishlari togrisidagi qonun loyihasi boyicha xulosalarini bildirdi

Adliya vazirligi IIV tomonidan tayorlangan mitinglar va namoyishlari togrisidagi qonun loyihasi boyicha xulosalarini bildirdi


Adliya vazirligi Ichki ishlar vazirligi tomonidan tayorlangan Fuqarolarning mitinglari, yigilishlari va namoyishlari togrisidagi qonun loyihasi boyicha oz xulosalarini berdi.

Unda loyiha boyicha bir qator takliflar va etirozlar rin olgan. Xususan:

Kocha yurishlari tushunchasiga aniqlik kiritish talabi qoyildi

Loyihaning 1-moddasida qonunning maqsadi Ozbekiston Respublikasi fuqarolarining ijtimoiy faolligini mitinglari, yigilishlari va namoyishlar shaklida amalga oshirish sohasidagi munosabatlarni tartibga solishdan iborat deb korsatilgan. Kopgina rivojlangan xorijiy davlatlar qonunchiligida yigilishlar shakli sifatida piket va kocha yurishlari ham nazarda tutilgan. Shuningdek, Ozbekiston Respublikasi Jinoyat kodeksining 217-moddasida yigilishlar, mitinglar, kocha yurishlari yoki namoyishlar uyushtirish, otkazish tartibini buzganlik uchun javobgarlik ornatilgan. Biroq amaldagi qonunchilikda kocha yurishlari tushunchasi belgilanmagan. Shunga kora, qonunchilikdagi boshliqlarni toldirish maqsadida loyihani piket va kocha yurishlari tushunchalari bilan toldirish va ushbu qoshimchalar munosabati bilan loyihani qayta korib chiqish lozim.

Togridan-togri amal qiluvchi qonunlarni qabul qilinishini taminlash kerak

2-moddaning uchinchi qismida siyosiy partiyalar, jamoat va diniy birlashmalar tomonidan mitinglar, yigilishlar va namoyishlarni tashkil etish va otkazish tartibi qonun hujjatlari bilan belgilanishi korsatilgan. Prezidentning 2018-yil 8-avgustdagi farmoni bilan tasdiqlangan Norma ijodkorligi faoliyatini takomillashtirish konsepsiyasida togridan-togri amal qiluvchi qonunlarni qabul qilishning samarali mexanizmlarini joriy etish nazarda tutilgan. Shunga kora, yigilishlarni tashkil etish va otkazish tartibini ushbu loyihada aks ettirish lozim.

Davlat organlarini obrosizlantirish sozlarini loyihadan chiqarib tashlash lozim

Vazirlik hulosasiga kora, ushbu sozlar loyihadan quyidagi asoslarga kora chiqarib tashlanishi lozim:

yigilishlarning asosiy maqsadlaridan biri jamoatchilik va davlat organlarining etiborini davlat organlarining oz vazifalarini bajarmaganligi yoki lozim darajada bajarmaganligiga qaratishdir;

davlat organlariga nisbatan norozilikni ifodalash bilan bogliq har qanday harakatni cheklash yigilishlar erkinligi huquqini rad etishga olib kelishi mumkin.

Korsatilgan sozlar loyihadan chiqarib tashlanmagan holda qonunning qabul qilinishi manosiz boladi, chunki bunda qonun nomigagina qabul qilingan bolib qoladi.

Yigilish otkazish uchun ruxsatnoma olish muddatini qisqartirish lozim

Loyihada korsatilishicha yigilish tashkilotchisi yigilish otkazilishidan 30 kun oldin yigilish otkazilishiga ruxsat sorab mahalliy ijro etuvchi organga ariza taqdim etadi.

Vazirlik ushbu muddat qisqartirilishi lozim deb hisoblaydi. Chunki bu qadar uzoq muddat kutilganda otkazilishi rejalashtirilayotgan yigilish oz dolzarbligini yoqotadi. Taqqoslash uchun bu muddat Germaniyada 10 kun, Rossiyada 3 kundan 10 kungachani, Qozogistonda 10 kunni tashkil etadi.

Fuqarolarning Konstitutsiyaviy huquqlari taminlanishiga amal qilish kerak

Loyihadan yigilish otkazishning maqsadga muvofiqligi boyicha mahalliy ijro etuvchi organlar tomonidan baho berilishiga oid normani chiqarib tashlash lozim, chunki bu holat fuqarolarning Konstitutsiyaning 33-moddasida belgilangan huquqlarini cheklashi mumkin deb hisoblaydi vazirlik.

Shuningdek, vazirlik tomonidan xorijiy davlatlarning yigilishlar otkazishga oid qonunchiligi organilganda mahalliy ijro etuvchi organlar tomonidan yigilishlar otkazilishining maqsadga muvofiqligiga baho berilishiga oid norma aniqlanmaganligi malum qilindi.

Yigilishlar otkazish faqat aniq belgilab qoyilgan sabablar bolganda taqiqlanishi mumkin

Loyiha 9-moddasining uchinchi qismidan bir yoki bir necha manfaatdor organlar va idoralardan kelib tushgan boshqa asosli sabablarga kora sozlarini chiqarib tashlash lozim, chunki 4-moddaning ikkinchi qismi mazmunidan kelib chiqqan holda konstitutsiyaviy tuzumni zoravonlik bilan ozgartirish, milliy irqiy yoki diniy adovat qozgatish, zoravonlik va urushni targib qilish maqsadida yigilishlar otkazish taqiqlanadi. Yigilishlar otkazishni faqat yuqorida korsatilgan sabablarga kora taqiqlash kerak.

Yigilishlar otkazish joyi uchun cheklovlarni qayta korib chiqish kerak

Loyihaning 10-moddasini qayta korib chiqish lozim, chunki ushbu modda mazmuni zamonaviy voqelik va xorijiy tajribaga togri kelmaydi. Masalan, xorijiy mamlakatlarda yigilishlar agar bino va inshootlarning qulab tushishiga olib kelmasa yoki ushbu ommaviy tadbir ishtirokchilarining xavfsizligiga tahdid tugdirmasa, har qanday qulay joyda otkazilishi mumkin (AQSh, Belgiya, Rossiya va boshqa.).

Bazi xorijiy mamlaktlarda ommaviy tadbirlar otkaziladigan joy uchun cheklovlar mavjud. Masalan, temir yol, suv va havo transporti yaqinidagi hududlar, xavfli va zararli ishlab chiqarish obyektlari, elektrostansiyalar, sogliqni saqlash obyektlari, talim muassasalari, davlatning mudofaa va xavfsizligini taminlovchi tashkilotlar yaqinida tadbir otkazish mumkin emas.

Bundan tashqari loyihaning ushbu moddasida korsatilgan obektlardan 500 metr masofada yigilishlar otkazish shaharlar va tumanlar urbanizatsiyasining hozirgi tempida yetarlicha murakkab hisoblanadi.

Yigilishlar otkazish vaqtini qayta korib chiqish kerak

Loyiha 11-moddasini qayta korib chiqish lozim, chunki ushbu moddada korsatilgan vaqt ushbu vaqtda otkaziladigan yigilishlarda ishlovchi va oqiydigan fuqarolar ishtirokini qiyinlashtirib, jamiyatda norozichilik paydo bolishiga olib kelishi mumkin. Bundan tashqari ish kuni bolmagan va bayram kunlarida yigilishlar otkazish imkoniyatini nazarda tutish lozim.



Manba: Daryo.uz
: admin (14-08-2019, 22:14)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 30) ( 0) ( 28) ( 2)
:
-
:
20 ... -