» » 75 foiz kasalliklarning oldini olishda yordam beradigan profilaktika qoidalari

75 foiz kasalliklarning oldini olishda yordam beradigan profilaktika qoidalari


Kasallikni davolagandan kora uning oldini olish afzalroq ekanligini kopchilik biladi, biroq bunga hamma ham amal qilavermaydi, deb yozadi Domashniy Ochag.

Avstraliyalik shifokor Kennet Jeffri shunday deydi: Davolab bolmaydigan kasallik yoq, davolab bolmaydigan odamlar bor, ular tabiat qonunlarini tushunishga aqli yetmaydiganlar va ozlarini tarbiya qilishga iroda kuchiga ega bolmaganlardir.

Aynan bu narsa kasallikning oldini olish bilan bogliq. Hozirgi kunda bir qancha yuqumli kasallikning oldini olishda yetarlicha usullar mavjud, hatto irsiy kasalliklarning ham profilaktikasi muvaffaqiyatli amalga oshirilmoqda. Shuningdek, togri yondashuv bilan surunkali kasallikning ham oldini olish mumkin. Olimlarning aniqlashicha, organizmning 25 foizi irsiy jihatdan yaratilgan, qolgan 75 foizini turmush tarzi bilan tartibga solish mumkin. Masalan, parhez, atrof-muhit, soglom turmush tarzi yordamida kasallikning oldini olish mumkin.

Jismoniy mashqlar

Jismoniy mashqlar turli kasalliklarning oldini olish va tanani yaxshilash uchun bebaho dori. Yoga, gimnastika, velosiped haydash, suzish va har qanday jismoniy harakat talab etiladigan mashqlar organizmda mavjud ichki kasalliklarni chiqarib tashlashi isbotlangan. Mashqlar tinchlantiruvchi, uygunlashtiruvchi, umumiy tartibga soluvchi va yalliglanishga qarshi tasirga ega. Shuningdek, jismoniy mashqlar qon bosimining pasayishiga yordam beradi, yurak faoliyatini normallashtiradi, mushaklar va suyaklarni mustahkamlashga yordam beradigan gormonlar ishlab chiqaradi. Bundan tashqari, qandli diabetning rivojlanishiga tosqinlik qiluvchi insulin moddasini ishlab chiqarishni faollashtiradi va stressga tushishning oldini oladi.

Ayniqsa, oshqozon va ichak kasalliklarining oldini olishda jismoniy faollik va dinamik mashqlar juda foydali. Shu bilan birga, asab tizimi, ovqat hazm qilish organlari va qorin sohasidagi oshqozon, ichak, jigar, taloq va buyraklar faoliyatini yaxshilaydi va tartibga soladi.

Togri nafas olish

Nafas olish inson tanasi uchun kerak bolgan asosiy vazifalardan biridir. Togri nafas olish kasalliklarning oldini olish, ichki organlar muvozanatini va umumiy holatini taminlash uchun muhim rol oynaydi. Uning foydali jihati bir necha ming yillar davomida ananaviy tibbiyot tomonidan isbotangan. Togri nafas olish mashqlarini bajarish ortidan inson ozining tetiklasha boshlaganini sezadi, hattoki xitoycha ushu sport mashguloti nafas olish mashqi asosida rivojlangan.

Oddiy nafas olish opkaning 2/3 qismini yomon kislorod bilan toldiradi. Havoning toliq yangilanishi uchun nafas olish paytida kokrak qafasi emas, balki qorin boshligi mushaklari kengayishi kerak. Professional xonandalarda bu holat kop kuzatiladi. Bunda kislorod opkaga kiradi va keyin qonga otadi, qorin boshligi organlari faoliyati normallashadi. Togri nafas olish mashqlari qonning kislorod bilan toyinishini taminlaydi va qonda tromblar paydo bolishiga yol qoymaydi, gipertoniya shakllanishiga imkon bermaydi. Ayniqsa, tananing oz-ozini tartibga solishiga yordam beradi, modda almashinuvi jarayoni yaxshilanadi, vazn ortmaydi, aql, asab va uyqu normallashadi.

Togri ovqatlanish

Togri ovqatlanish deyarli barcha kasallikning oldini olish demakdir. Bundan tashqari, ovqatlanish har bir kishining sogligi va birinchi navbatda, oshqozon-ichak yolini nazorat qiluvchi yagona jarayondir. Sababi oshqozon-ichak kasalliklari asosan notogri ovqatlanish ortidan paydo boladi. Togri ovqtlanish va vaznga ahamiyatli bolish unchalik ham qiyin emas. Shunchaki, organizm uchun zararli hisoblangan mahsulotlardan ozni cheklash kifoya.

Buning uchun turli xil kasalliklarning oldini olishda hamda sogliqni asrashda yordam beradigan oziq-ovqat mahsulotlarini ratsionga kiritish kerak.

Mavzuga doir:



Manba: Daryo.uz
: admin (23-08-2020, 21:40)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 6) ( 0) ( 4) ( 2)
:
-
:
20 ... -