» » Sutkasiga 8 soatdan kam uxlash ortiqcha vazn toplashga sabab boladi. Ushbu muammoga qanday yechim topish mumkin?

Sutkasiga 8 soatdan kam uxlash ortiqcha vazn toplashga sabab boladi. Ushbu muammoga qanday yechim topish mumkin?


Surunkali uyqusizlik organizmda turli jarayonlarning ishdan chiqishiga olib kelish sir emas. Kayfiyat yomonlashishi, teri, xususan, yuz rangi ozgarishi, ishga bolgan layoqat yomonlashishidan tashqari uyqusizlik vazn toplashga ham sababchi bolishi mumkin.

Sababi nimada?

Songgi tadqiqotlarda aniqlanishicha, uyqusizlik organizmning gormonal faoliyatida ozgarishlar bolishiga olib keladi. Gap shundaki uyqu yetishmasligi sabab uyqu gormonigrelinmeyoridan uch baravar ortiq ajralib chiqadi va buning oqibatida odam doimgidan koproq ochlik his qila boshlaydi. Statistika malumotiga kora, inson tunni uyqusiz otkazsa, ortacha 385kkalkoproq ovqatlanadi. Bir qarashda ushbu raqam uncha katta emasdek tuyilishi mumkin, lekin surunkali uyqusizlik oqibatida har ortiqcha kaloriya yigilib vazn toplanishiga olib keladi.

Yana bir sabab jismoniy faollikning kamaygani bilan namoyon boladi. Agar siz atigi ikki soatgina uxlagan bolsangiz, unda mashqlardan oldin bir nechafinjonqahva ichish, mashqlarni barini bajarish ham sizni tetiklashtira olmaydi. Uyqusizlik oqibatida maishiy faollik ham susayadi buni oddiy harakatlanish, yurish, zinalardan tushib-chiqish davomida ham sezish mumkin boladi.

Nima qilish kerak?

Eng oddiy va oson yechim toyib uxlang. Rejimingizni nazorat qiling, lekin ish yoki oqishingiz sabab kechasi bilan ishlashga majbur bolsangiz istemol mahsulotlaringiz va ratsioningizga ehtiyot boling.

Yuqorida takidlanganidek, uyqusizlik sabab ochlik gormonigrelinkop ajralib, nimadir yeyish kerak degan fikrhayoldanketmaydi. Bu esa kartoshka chips, shokolad bolagi, tort yoki gamburgerni beixtiyor istemol qilishga olib keladi. Siz tunda yetarlicha uxlayolmaganbolsangiz, ertangi kungi ratsioningizdan donli mahsulotlar, sekin hazm boladiganuglevodlar, osimlik oqsili, toyinmagan yog manbayibolgan gosht, tuxum va soya mahsulotlari orin olishi kerak. Mazkur mahsulotlar ochlik hissini qondirib, birfinjonqahvaberadigandankam bolmagan energiya bilantaminlaydi vakeraksizkilolar toplanishini oldini oladi.

Mavzuga doir:



Manba: Daryo.uz
: admin (1-09-2020, 14:55)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 5) ( 0) ( 4) ( 1)
:
-
:
:
20 ... -