» » Bel ogrigiga sabab boluvchi zararli odatlar

Bel ogrigiga sabab boluvchi zararli odatlar


Bel ogrigi faqatgina yoshi katta insonlarda uchramaydi. U kuni bilan otirib ishlovchi kasb egalari va qomatini notogri tutib yuradiganlar orasida ham kuzatiladi. Kasallikni bartaraf etishning tabiiy usullari mavjud, buning uchun zararli odatlardan voz kechish kifoya.

Qomatni bukish

Doim aytilganidek, qomatni bukish salomatlik uchun zararli bolgan odatlardan biri. Agar takroriy ravishda yelka oldinga egilib yursa, bel qismidagi ichaklarning siqilishi paydo boladi. Boshdan kechirilayotgan ogriqlar avval himoya mexanizmida roy beradi va shu tarzda mushaklar insonni jiddiy muammolar paydo bolishidan oldin gavda holatini ozgartirishning belgisini beradi. Umurtqa pogonasining tabiiy egilishi va gavdani tekis tutishga yordam berish uchun orqa tananing pastki qismiga qattiq yostiq qoyish tavsiya etiladi.

Bir tirsakka suyanish

Agar inson kopincha ong yoki chap tirsakka suyanishga odatlangan bolsa, ogirlik notekis taqsimlanadi va mushaklarga qiyinchilik tugdiradi, yana ichaklarning siqilishi kuzatiladi. Bundan tashqari, bitta qolga yuklatiladigan jismoniy harakat tennis tirsagi sindromi kasalligini keltirib chiqarishi mumkin. Bu holatda kopincha tirsakning oson shikastlanishi yoki qattiq ogrishi kuzatiladi. Shuning uchun ishlash jarayonida tirsak va qollarni kursining suyanchigiga qoyish kerak, u aynan ogirlikni togri taqsimlashda qulaylik yaratish uchun moslashtirilgan.

Boshni oldinga egish

Kopincha kompyuter yoki telefondan nimadir tomosha qilinayotganda tana oz-ozidan egilib ketadi. Bu albatta, xavfli. Voyaga yetgan insonning bosh ogirligi 4-5 kilogrammni tashkil etadi. Bosh oldinga egilganida esa ogirlik yanada ortadi. Buning natijasida mushaklar va bosh ogrigi kuzatiladi. Shuning uchun inson ozining holatini kuzatishi kerak, boshni oldinga egib olganini payqagan zahoti qorin mushaklarini tortish, yelkani tekislash va boshni ongga, chapga qaratib mashq qilish tavsiya etiladi.

Kompyuter ekraniga juda yaqin otirish

Agar ekran va jism orasida masofa uzoq bolsa, obyektni butunligicha korish oson. Agar shu holatda ishlash uzoq vaqtni talab etsa, ogirlik yanada ortadi. Natijada belda ogriq, qichishish, charchoq va qizarish paydo boladi. Mutaxassislar koz va monitor orasi 50-60 santimetr masofada bolishini tavsiya etadi. Yaxshisi, uni qolning uzunligiga moslab ornatish kerak va buning natijasi bir necha soatdan keyin ayon boldi.

Oyoqlarni chalishtirib otirish

Bunday holatda ham ogirlik faqatgina bitta oyoqqa tushadi va buning ortidan turli kasalliklar kelib chiqishi mumkin. Tavsiyaga kora, ikkala oyoqni yerga qoyib, kursining balandligini kotarish kerak.

Mavzuga doir:



Manba: Daryo.uz
: admin (7-09-2020, 19:25)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 7) ( 0) ( 5) ( 2)
:
-
:
20 ... -