» » Guruch, bodom va kivi tiniqib uxlashga yordam beradigan mahsulotlar

Guruch, bodom va kivi tiniqib uxlashga yordam beradigan mahsulotlar


Soglom uyqu miya va yurak faoliyatiga tasir korsatadi, immunitetning mustahkamlanishida muhim rol oynaydi. Mutaxassislar kuniga 7-9 soat uxlash kerakligini takidlaydi, lekin ish va shaxsiy hayotdagi muammo hamda stresslar tufayli doim ham keraklicha uxlashning iloji bolmaydi. Harpers Bazaar bunday vaqtda uyqu tinch va kongildagidek bolishiga yordam beradigan mahsulotlar istemol qilishni tavsiya qiladi.

Bodom

Turli tuman vitamin va minerallarga boy bolgan quritib qovurilgan 28 gramm bodomda kunlik meyor hisoblangan 18 foiz fosfor va katta yoshli inson organizmi uchun norma bolgan 23 foiz B2 vitamini boladi. Shuningdek, uyqu gormoni hisoblangan melatoninning manbayi hisoblanadi. Uyqudan avval bir siqim bodom istemol qilish tiniqib dam olishni taminlaydi.

Kurka goshti

Eng foydali gosht mahsulotlaridan bir hisoblangan, tarkibida riboflavin, fosfor va selen bolgan kurka goshti uyqu gormoni melatonin ajralib chiqishi uchun ahamiyatli bolgan aminokislota triptofanni ham oz ichiga oladi. Ushbu mahsulot proteinga ham boy sanaladi. Bazi tadqiqotlarda aniqlanishicha, kop bolmagan miqdordagi oqsil ham uyqu chaqirishi mumkin.

Moychechakli choy

Moychechakli choy ozining tinchlantiruvchi xususiyati bilan yaxshi malum. Uni istemol qilish xavotirni kamaytiradi, immunitet va teri ahvolini yaxshilaydi. Qolaversa, tarkibidagi antioksidant apigenin uyqusizlikka qarshi yaxshi samara beradi.

Kivi

Toyimli shu bilan birga kam kaloriyaliligi bilan yaxshi malum bolgan ushbu meva istemoli organizmdagi xolesterin va ovqat hazm qilish tizimiga ijobiy tasir korsatadi. Tadqiqot doirasida 24 nafar ishtirokchi har kuni uyqudan ikki soat avval kivi istemol qilgan. Kuzatish natijasiga kora esa ishtirokchilarning 42 foizi tez uyquga ketishi aniqlangan. Bu kivining uyqumeyorida bolishida ahamiyatli bolgan baxt gormoni serotonin ishlab chiqarishni yaxshilashi bilan bogliq bolishi mumkin.

Grek yongogi

Tarkibida 18 xil vitamin va minerallar mujassam bolgan mazkur mahsulot, shuningdek, melatoninga ham boy sanaladi. Ushbu yongoqni oz miqdorda istemol qilish sizga uyqu bilan bogliq muammolarni hal bolishiga yordam berishi mumkin.

Guruch

Foydali xususiyatlari va bir qancha vitaminlarga boy ekani bilan oziga xos bolgan guruch qondagi qand miqdorini kamaytiradi va uyqu yaxshilanishiga tasir korsatadi. Shifokorlar tiniqib uxlash uchun guruchni uyquga yotishdan bir soatdan kam bolmagan vaqtda istemol qilish kerakligini takidlaydi.

Losos

Vitamin D koni hisoblangan losos miya faoliyatini yaxshilash va yurak kasalliklarining oldini olish xususiyatiga ega bolgan omega-3 kislotasiga ham boy hisoblanadi. Ushbu vitamin va kislotalarning umumlashmasi uyquning yaxshilanishiga tasir korsatmay qolmaydi. Lososni uyqudan avval oz miqdorda istemol qilish tinch va uzoq uyquni taminlaydi.

Mavzuga doir:



Manba: Daryo.uz
: admin (7-09-2020, 20:55)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 7) ( 0) ( 5) ( 2)
:
-
:
20 ... -