» » Qandli diabetdan himoyalanish uchun amal qilinishi kerak bolgan tavsiyalar

Qandli diabetdan himoyalanish uchun amal qilinishi kerak bolgan tavsiyalar


Sizda qandli diabetga nasliy moyillik bolsa yoki kam harakatlilik kuzatiladigan bolsa DomashniyOchag toxtalib otgan tavsiyalarga amal qilish tavsiya qilinadi.

Donli mahsulotlar

Diabetologiajurnalida yozilishicha, nonushtaga suli yormasidan tayyorlangan botqa yoki kuniga boshqa donli mahsulotdan 10gristemol qilish qandli diabetga chalinish xavfini 25 foizga kamayishiga sabab bolishi mumkin.

Grek yongogi

Tadqiqotchilarning takidlashiga qaraganda, uch oy davomida har kuni grek yongogi istemol qilgan insonlar tomirlariningahvaliyaxshilanib, yomon xolesterin miqdori kamayadi. Ushbu korsatkichlar nafaqat qon-tomir kasalliklarining oldi olinishi, balki ikkinchi turdagi qandli diabetga chalinish xavfi kamayishini bildiradi

Banan, kartoshka va pomidor

Ushbu mahsulotlarning barchasi, organizmda yetishmasligi yurak va buyrak kasalliklari va ikkinchi turdagi qandli diabetga olib keladigan kaliyga boy hisoblanadi. Biroq, bir narsani yodda tutish kerak, kaliyni meyoridan ortigi ham yetishmagani singari salomatlikda muammolar keltirib chiqarishi mumkin.

Ratsionni turli-tuman mahsulotlar bilan boyitishdan qochish

Taftsuniversiteti va Texas universiteti fan va tibbiyot markazi tadqiqotchilari, ratsionida turli-tuman mahsulot va taomlar bolgan insonlarda moddalar almashinuvi sekin bolishi va semirishga moyillik yuqori ekanligi bu esa qandli diabetni keltirib chiqarishi mumkinligini aniqlangan. Ratsionda turli-tumanlikka emas, mahsulotlarning foydali ekani va soglom ovqatlanishga amal qilish muhim sanaladi.

Yogurt

Garvarduniversitetida otkazilgan tadqiqotlarda aniqlanishicha, har kuni birportsiyayogurt istemol qilish ikkinchi turdagi qandli diabetga chalinish xavfini 18 foizga kamaytiradi. Nordon sut mahsulotlari xususan yogurt tarkibidagi probiotiklar insulin ishlab chiqarilishini yaxshilaydi va yalliglanish jarayonlarini kamaytiradi. Ammo tabiiy, shakar va boshqa qoshimchalar qoshilmagan yogurtlargina haqiqiy foydali boladi.

Kuniga ikki-uch marta ovqatlanish

Chexiyalik olimlarning takidlashiga qaraganda, qandli diabetning profilaktikasi uchun kuniga bir necha marta ovqatlanish, bir yoki ikki martaliktanavvuldankora kam samara beradi. Kuniga ikki mahal ovqatlangan tadqiqot ishtirokchilari ozlarini yaxshi his qilgan, tez vazn tashlagan va qondagi qand miqdori kam bolgan.

Ovqatdan keyin non yeyish

Diabetes Careda elon qilingan tadqiqot natijalariga kora, nonni ovqat songida yeyish, rafinadlanmagan uglevodlarni shakarga aylanishini sekinlashtiradi va glyukoza miqdorini nazorat qiladi.

Mevalar

Haftasiga ikki marta chernika, olma yoki uzum yeyish ikkinchi turdagi qandli diabet bilan kasallanish xavfini 25 foizga kamaytiradi. Ammo mevalarni butunligicha yeyish kerak boladi.Smuziyoki meva sharbati teskari tasir korsatishi mumkin.

Mavzuga doir:



Manba: Daryo.uz
: admin (9-09-2020, 17:25)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 7) ( 0) ( 5) ( 2)
:
-
:
20 ... -