» » Shavkat Mirziyoyev Ozbekistonda militsiyani tubdan isloh qiluvchi farmonni imzoladi

Shavkat Mirziyoyev Ozbekistonda militsiyani tubdan isloh qiluvchi farmonni imzoladi


Ozbekiston Prezidenti Shavkat Mirziyoyev Ichki ishlar organlarining faoliyati samaradorligini tubdan oshirish, jamoat tartibini, fuqarolar huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlarini ishonchli himoya qilishni taminlashda ularning masuliyatini kuchaytirish chora-tadbirlari togrisidagi farmonni imzoladi.

2016-yilning sentabr oyida Ichki ishlar organlari togrisidagi Qonun qabul qilindi. Biroq, mazkur qonun talablarini amaliyotga joriy etish imkoniyatlari, shuningdek, fuqarolarning ichki ishlar organlari faoliyatiga doir murojaatlarini organish sohada hamon oz yechimini kutayotgan koplab muammo va masalalar mavjudligini korsatmoqda, deyiladi yangi farmon sharhida.

Ozbekiston Prezidentining Virtual qabulxonasi va Xalq qabulxonalariga kelib tushayotgan murojaatlar tahlili ichki ishlar organlari faoliyatini tanqidiy qayta korib chiqish va tubdan takomillashtirish zarurligidan dalolat bermoqda.

Milliy va xorijiy tajriba shuni korsatadiki, jinoyat va boshqa huquqbuzarliklar uchun javobgarlikni kuchaytirish, tezkor-qidiruv faoliyatini amalga oshirishda texnika vositalaridan foydalanish, huquqbuzarlikni sodir etgan shaxs ustidan nazoratni kuchaytirish kabi ananaviy chora-tadbirlar jinoyatchilik darajasini kamaytirishda har doim ham kutilgan natijalarni bermayapti.

Bu esa, oz navbatida, huquqbuzarliklar profilaktikasida yangi ish uslublarini qollash, aholi va jamoatchilik bilan yaqin muloqotni yolga qoyish, ichki ishlar organlari faoliyati ustidan jamoatchilik nazoratini ornatish, shuningdek, zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini keng joriy etish lozimligini korsatmoqda.

Prezidentning Ichki ishlar organlarining faoliyati samaradorligini tubdan oshirish, jamoat tartibini, fuqarolar huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlarini ishonchli himoya qilishni taminlashda ularning masuliyatini kuchaytirish chora-tadbirlari togrisidagi farmoni bunday kamchiliklarni bartaraf etish va oz yechimini kutayotgan muammolarni hal etishga qaratilgan.

Farmonda mavjud jiddiy kamchilik va muammolar, ularning kelib chiqish sabablari hamda salbiy oqibatlari chuqur tahlil qilingan.

Jumladan, respublika, viloyat va tuman darajasidagi bolinmalar ortasida asosiy vazifa va funksiyalar aniq taqsimlanmagan, ichki ishlar organlarining ish hajmi tashkiliy-shtat tuzilmasiga mos kelmaydi. Buning oqibatida yuqori bogindagi ayrim bolinmalar xodimlari oz ish faoliyatida mavjud kuch va imkoniyatlarini toliq ishga solmayotgan bir paytda, quyi bogin bolinmalari xodimlari zimmasidagi xizmat vazifalari ularning haqiqiy imkoniyatlaridan ancha yuqoriligicha qolmoqda. Bu esa, oz navbatida, xodimlarning oz xizmat majburiyatlarini bajarishda masuliyatning susayishiga sabab bolmoqda.

Ichki ishlar organlari mansabdor shaxslari, profilaktika inspektorlarining aholi bilan muntazam uchrashuvlar otkazmayotganligi va jamoatchilik bilan hamkorlik qilmayotganligi sababli aholining muammo hamda tashvishlaridan xabardor emasligi tizimning eng asosiy vazifasi hisoblangan profilaktika ishlarida jiddiy kamchiliklarni yuzaga keltirmoqda.

Tizimda ish faoliyatining samaradorligi va mahsuldorligiga erishish, avvalambor, aholi bilan bevosita muloqot ornatish, fuqarolik jamiyati institutlari bilan yaqin hamkorlik va hamjihatlikni yolga qoyishni talab etadi.

Ichki ishlar organlari faoliyatidagi mavjud fuqarolar murojaatlari bilan ishlashga yetarlicha etibor bermaslik, befarqlik, ishga yuzaki munosabatda bolish va rasmiyatchilik, aholi bilan muloqot qilish madaniyatining pastligi, afsuski achchiq haqiqatdir. Oqibatda bunday vaziyatdan norozi bolgan fuqarolar yuqori tashkilotlarga shikoyat qilmoqda.

Farmonda bu kabi muammo va kamchiliklarni hal etish uchun ichki ishlar organlari tizimini isloh qilishning asosiy yonalishlari belgilab berildi. Xususan, ichki ishlar organlarini aholiga oz vaqtida va sifatli yordam korsatadigan ijtimoiy yonaltirilgan professional xizmatga aylantirish zarurligi, Xalq manfaatlariga xizmat qilish har bir xodimning asosiy xizmat burchi ekani qayd etildi.

Shuningdek, farmonda barcha bogindagi xodimlarning asosiy vazifalarini oqilona taqsimlash boyicha chora-tadbirlar kozda tutilgan, aholi bilan doimiy manzilli muloqot ornatish, ichki ishlar organlari rahbarlarining hokimiyat vakillik organi timsolida xalq oldida hisobot berish amaliyotini joriy qilish, ichki ishlar organlari faoliyatining moddiy-texnik bazasini yanada yaxshilash kabi asosiy yonalishlar alohida belgilab berilgan.

Farmonda ichki ishlar organlari faoliyati ustidan parlament va jamoatchilik nazoratining yangi tizimi ornatilmoqda. Jumladan, Oliy Majlis Senati tomonidan bir yilda ikki marta Ozbekiston ichki ishlar vazirining huquqbuzarliklarni oldini olish va profilaktikasi holati togrisidagi hisobotini eshitish tartibi joriy etilmoqda. Xuddi shunday, Qoraqalpogiston Respublikasi Joqorgi Kengesi, xalq deputatlari Toshkent shahar va viloyatlar Kengashlari har chorakda tegishli ichki ishlar organlari hududiy bolinmalari rahbarlarining hisobotlarini eshitadi. Xalq deputatlari tuman (shahar) Kengashlari har chorakda tuman (shahar) ichki ishlar bolinmalari rahbarlarining hisobotini, har oyda esa uning yoshlar masalalari boyicha orinbosarining hisobotini eshitadi.

Ushbu eshituvlar davomida ichki ishlar organlari mansabdor shaxslari tomonidan oz zimmasiga yuklatilgan vazifalarni bajarishga, xususan, huquqbuzarliklarning oldini olish va profilaktikasi, jinoyatlarni fosh etish, jinoyatchilik holatini, huquqbuzarliklar kopayishiga olib keladigan sabab va shart-sharoitlarni tahlil qilishga doir korilayotgan chora-tadbirlar tanqidiy muhokama qilinadi. Eshituvlar yakunlari boyicha ichki ishlar organlari faoliyati samaradorligiga baho beriladi, shuningdek mansabdor shaxslarga nisbatan egallab turgan lavozimiga loyiq yoki noloyiqligi haqida tavsiyalar qabul qilinadi.

Ichki ishlar organlari quyi bogini faoliyatining samaradorligini oshirish maqsadida farmon bilan tuman (shahar) ichki ishlar boshqarmalari (bolimlari) boshligining yoshlar masalalari boyicha orinbosari huquqbuzarliklar profilaktikasi bolimi (bolinmasi) boshligi lavozimini joriy etish kozda tutilmoqda. Uning zimmasiga profilaktika inspektorlari ishini, avvalambor, voyaga yetmaganlar hamda yoshlar ortasida huquqbuzarliklarning oldini olish boyicha ishini samarali tashkil etish va muvofiqlashtirish vazifasi yuklatiladi.

Shu bilan birga, farmonda tizimda qator tashkiliy ozgartishlar nazarda tutilgan. Ayni paytda dunyoning turli mintaqalarida xalqaro terrorizm va diniy ekstremizmning yangi tahdidlari paydo bolayotgani jinoyatchilikka qarshi kurashish borasidagi faoliyatni ichki ishlar organlarining birinchi darajali vazifasi sifatida yanada kuchaytirish zarurligini taqozo etmoqda. Ushbu holatlar etiborga olingan holda, Jinoyat qidiruv va terrorizmga qarshi kurashish bosh boshqarmasi negizida Jinoyat qidiruv bosh boshqarmasi hamda Terrorizm va ekstremizmga qarshi kurashish bosh boshqarmasi tashkil etilmoqda.

Jinoyatlarni tergov qilish ichki ishlar organlarining yana bir muhim vazifalaridan biridir. Shu munosabat bilan, tergov organlarining mustaqilligini taminlash, ularning oz vakolatlarini amalga oshirishi uchun zarur shart-sharoitlarni yaratish maqsadida Tergov bosh boshqarmasi Ozbekiston Ichki ishlar vazirligi huzuridagi Tergov departamentiga ozgartirilmoqda.

Takidlash orinliki, kadrlar bilan ishlash, ularni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish tizimi qoniqarli darajada emasligi ichki ishlar organlari faoliyatidagi mavjud kamchilik va muammolar sabablaridan biridir.

Tizimga bilimli, oz ishiga sodiq va masuliyat bilan yondashadigan, huquq-tartibot va jamoat xavfsizligini taminlash, inson huquq va erkinliklarini himoya qilishni ozining muqaddas burchi hamda asosiy majburiyati deb biladigan kadrlarni jalb qilishga yetarlicha etibor berilmayapti. Bu boradagi kamchiliklarni bartaraf etish, shuningdek kadrlar bilan ishlashning yangi tizimini yaratish maqsadida Kadrlar bosh boshqarmasi va Ichki xavfsizlik boshqarmasi tashkil etildi.

Bundan tashqari, serjantlar tarkibini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish markazlari, Toshkent oliy harbiy-texnika bilim yurti va Yongin xavfsizligi oliy texnik maktabi faoliyati ham qayta korib chiqildi. Ular yangi talablar asosida faoliyat yuritadigan ichki ishlar organlari xodimlarini boshlangich tayyorlash va malakasini oshirish markazlari, Ozbekiston Ichki ishlar vazirligining Harbiy-texnika va Yongin xavfsizligi institutlariga aylantirildi.

Songgi yillarda Ozbekiston Ichki ishlar vazirligining xalqaro aloqalari kengayib, inson huquqlarini himoya qilish sohasida xorijiy davlatlar va xalqaro tashkilotlar bilan ozaro hamkorligi jadal rivojlanmoqda. Biroq, bugungi kungacha vazirlikning ushbu yonalishdagi faoliyati bir necha bolinmalar tomonidan ikkinchi darajali vazifalar sifatida amalga oshirib kelingan. Shular etiborga olinib, farmon bilan tegishli tarkibiy bolimlar negizida Xalqaro hamkorlik boshqarmasi tashkil etildi.

Shuningdek, pasport tizimi talablarini amalga oshirish, xorijga chiqish, Ozbekiston Respublikasiga kelish va bolish qoidalarini bajarish ustidan nazoratni amalga oshirish masalalari boyicha ham muammolar mavjud. Xorijga chiqish, kelish va fuqarolikni rasmiylashtirish boshqarmasining aholi kop murojaat qiladigan tuman (shahar) bolimlarida ish hajmining togri taqsimlanmaganligi sababli noqulayliklar va sansolarliklar yuzaga kelmoqda. Ichki ishlar organlari faoliyatini tubdan isloh qilish zarurligi etiborga olinib, ushbu yonalishda Migratsiya va fuqarolikni rasmiylashtirish bosh boshqarmasi tashkil etildi.

Ozbekiston Respublikasining Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari togrisidagi qonuni talablari yetarli darajada bajarilmayotgani kop jihatdan asosiy vazifasi murojaatlar bilan ishlash hisoblangan aniq tarkibiy tuzilmaning yoqligi bilan bogliqdir. Buning oqibatida fuqarolarning murojaatlarini oz vaqtida va sifatli korib chiqilishini taminlashda kamchiliklarga yol qoyilmoqda.

Shu munosabat bilan farmonda Ichki ishlar vazirligining Jismoniy, yuridik shaxslarning murojaatlari bilan ishlash va ish yuritish boshqarmasini tashkil etish kozda tutilgan.

Aholi hamda jamoatchilik bilan yaqin hamkorlikni taminlashda ichki ishlar organlari faoliyatining ochiq va oshkoraligi muhim ahamiyat kasb etadi. Ichki ishlar organlari binolarining shaharlar va tuman markazlarida joylashgani olis aholi punktlarida yashayotgan fuqarolarga qator noqulayliklar tugdirmoqda. Shu sababli ichki ishlar organlarini aholiga yaqin bolishini taminlash maqsadida ichki ishlar boshqarmalari (bolimlari)dan uzoqda joylashgan aholi punktlarida qoshimcha 175 ta shahar (shaharcha) ichki ishlar bolimlari (bolinmalari) va 824 ta tayanch punktlari tashkil etilmoqda.

Farmonda qayd etilgan asosiy vazifalarni bajarish boyicha zarur tashkiliy va huquqiy mexanizmlarni amalga oshirish maqsadida Ichki ishlar organlari tizimini tubdan isloh qilish kompleks chora-tadbirlar Dasturi tasdiqlandi.

Daryoning Telegramdagi rasmiy kanali @toshqindaryoga azo boling!

: admin (10-04-2017, 22:29)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 28) ( 0) ( 26) ( 2)
:
-
:
20 ... -