» » Ozbekistonda biznes-assotsiatsiyalar: ular nima uchun kerak?

Ozbekistonda biznes-assotsiatsiyalar: ular nima uchun kerak?


Osib borayotgan raqobat va globallashuv sharoitida koplab mamlakatlar kichik biznes va xususiy tadbirkorlikni moliyalashtirishga keng etibor qaratmoqda. Professional biznes-assotsiatsiyalarning tadbirkorlikni rivojlantirishdagi roli haqida Xalqaro biznes va texnologiyalar Assotsiatsiyasi direktori Shuhrat Azimov sozlaydi.

Assotsiatsiyaning paydo bolish tarixi haqida sozlab bersangiz.

2013 yilda TIF sohasida kop yillik tajribaga ega bir nechta tijoriy kompaniyalar oz faoliyat doirasini kengaytirish hamda biznes-imkoniyatlar va goyalarni izlab topishi, Ozbekiston va chet el tadbirkorlari ortasida koprik vazifasini otashi lozim bolgan jamoatchilik tashkilotini tuzishga qaror qildi.

Yaxshi tushunib yetgan edikki, bizda biznes sohasidagi qiziqishlarni ortaga tashlovchi ijtimoiy maydoncha qariyb yoq edi va bu kamchilikni tezlikda tuzatishga qaror qildik. Shu tarzda Xalqaro biznes va texnologiyalar Assotsiyasiyasi (AMBiT)paydo boldi.

Assotsiatsiyaning asosiy yonalishlari nimalardan iborat?

Hozirgi kunda eng asosiy yonalish tadbirkorlik aloqalarini keng yoyishdan iborat, yani AMBiT tadbirkorlarni ozaro tanishtiruvchi, taklif va goyalar almashinuvini taminlovchi fasilitator vazifasini otaydi. Biz chet el tashkilotlari bilan muzokaralar otkazish, dunyo boylab eng yaxshi takliflarni izlash va ularni tadbirkorlarga taqdim qilish bilan shugullanamiz. Masalan, ishlab chiqarishni texnik qayta jihozlashda komaklashamiz.

Aslida, azolari bir-biri bilan ozaro manfaatli hamkorlik qiluvchi faol biznes-hamjamiyat yaratish istagidamiz.

Yana bir yonalishimiz chet el mamlakatlariga informatsion biznes turlarni tashkil qilish. Bunday safarlar chet el kompaniyalari bilan aloqalar ornatish, texnologiyalari, bozorlari bilan tanishish uchun juda muhim. Shu vaqtga qadar tadbirkorlarimizni Qozogiston, Hindiston, Niderlandiya, AQSh, Buyuk Britaniya, Xitoy, Gonkong, Singapur kabi davlatlarga yubordik.

Va albatta, talim, aniqrogi rahbar xodimlari va ishchilarning potensialini oshirish.

Barcha takliflarimiz azolikning 5 turi doirasida amalga oshirilib, ularning har biri tadbirkorlarning muayyan talablari va ular uchun foydali jihatlarga mutanosib keladi.

Biznes turlarning tadbirkorlar mustaqil ravishda amalga oshirishlari mumkin bolgan xizmat safarlaridan farqi nimada?

Barchasi qilinayotgan safar maqsadiga bogliq. Agar shartnoma shartlari muhokamasi uchun oz hamkorlari bilan uchrashish kerak bolsa, u holda mustaqil borgan afzal. Biroq bu imkoniyatlarni kozdan kechirish uchun tanishuv safari bolsa, mutaxassislar komagida guruh tarkibida borgan maqul.

Biznes tur uchun avvaldan maxsus dastur, logistika, uchrashuvlar uchun chet el kompaniyalari va ularning vakillari royxati ishlab chiqiladi. Bundan tashqari, biz imtiyoz asosida, yani chet ellik sheriklar bilan hamkorlik doirasida xarajatlarning bir qismini qoplovchi turlar uyushtirishga harakat qilamiz.

Yaqindagina uyushtirgan turlarimizdan birida toqimachilik sanoati vakillari Xitoy safarida boldi. Bir hafta mobaynida 18 nafar tadbirkor ishlab chiqarish boyicha toqimachilik zavodlari va fabrikalariga, riteyl dokonlariga tashrif buyurdi, amaliy uchrashuvlar otkazdi.

Natijada Xitoy kompaniyalari bilan bir nechta hamkorlik (import va eksport) shartnomalari imzolandi, shuningdek, safar ishtirokchilari ortasida ham hamkorlik yolga qoyildi.

Tadbirkorlarga qanday amaliy yordam korsatasizlar?

Olib borayotgan faoliyatimiz aniq natijalar berayotganiga ozimiz guvoh bolmoqdamiz: kompaniya xizmatlari va mahsulotlarining kopayganidan keyin paydo bolgan yangi mijozlar; uskunalarni yetkazib berish haqidagi yechimlar; biz uyushtirgan tadbirlar, b2b-uchrashuvlar, safarlar davomida tanishgan tadbirkorlar hamkorligi; xodimlarning ishiga ijobiy tasir korsatgan malaka oshirishlar. Masalan, chet el korgazmalariga uyushtirilgan safar qatnashchilari yangi texnologiyalar haqida malumotga ega bolib, ularni ozlarining ishlarida muvaffaqiyatli tadbiq etishdi.

Shuningdek, assotsiatsiya azolari hamkorlar bilan tanishib, ular bilan qulay sharoitlarda oz mahsulotlarini sotish yoki xom-ashyo xarid qilishboyicha kelishuvga erishgani boyicha koplab misollar mavjud.

Assotsiatsiya paydo bolgandan buyon butun davr mobaynida 300 dan ortiq kompaniya uning azosi boldi, 15 ta xalqaro konferensiya va forum, Canton Fair korgazma tashkilotchilari va MDH davlatlari tadbirkorlari bilan 6 ta telekoprik, xorij mamalakatlariga 7 ta biznes tur uyushtirdik (80 dan ziyod ishtirokchilar), chet ellik delegatsiyalar bilan 70 ta amaliy va b2b-uchrashuvlar va tadbirkorlar uchun 30 ga yaqin ochiq seminarlar otkazdik.

Kelajakda, oz azolarimiz nomidan savol va takliflar bilan davlat organlariga murojaat qilishni rejalashtiryapmiz.Ozbekiston rahbariyatining kichik biznes va xususiy tadbirkorlikni qollab-quvvatlashga qaratilgan strategik yolini etiborga olsak, ushbu harakatimizning ish berishiga ishonchim komil. 2017-yilning Xalq bilan muloqot va inson manfaatlari yili deb elon qilinishi bunga yaqqol misol bola oladi.

Tadbirkorlar bu kabi assotsiatsiyalarga qanday munosabatda bolmoqda?

Tan olish kerak, tadbirkorlik madaniyati shakllanish bosqichida turibdi. Shuning uchun kopchilik tadbirkorlar assotsiatsiyalarga azolikka, afsuski, ishonchsizlik bilan qarashadi. Biz bilan hamkorlik qilib, kompaniyalar qanday foyda va imkoniyatlarga ega bolishini sozlab beramiz. Bunda xorijiy davlatlardagi biznes rivojlantirishning lokomotivi darajasigacha kotarilayozgan xuddi shunday assotsiatsiyava birlashmalarning tajribasiga murojaat qilamiz. AMBiT davlat muassasasi hisoblanmaydi, lekin kichik biznes va xususiy tadbirkorlik masalalari bilan shugullanuvchi davlat organlari bilan, ularning manfaatlarini yoqlagan holda ishlash bizning uzoq muddatli maqsadimiz hisoblanadi.

Talimiy loyihalar haqida biroz sozlab bersangiz.

Chet el yoki mahalliy ekspertlarni taklif etgan holda hamkorlarimiz bilan birgalikda turli xil seminarlar tashkil qilamiz. Xususan, tor doirada ixtisoslashgan mutaxassislar seminarlari (masalan, MASHAV komagida); Be the Change kompaniyasi bilan hamkorlikda jahon darajasidagi spikerlar; 2 oyda bir otkaziladigan Ozbekistonning yetakchitadbirkorlari ishtirokida turli yonalishdagi ochiq seminarlar. Seminarlar haqida saytimizda (www.ambit.uz) va Facebook sahifamizda (www.facebook.com/AMBiT.uz) yoritib boramiz.

Va barcha uchun ananaviy intervyu savol: kelajak rejalari haqida.

Bizda 2020-yilga borib mamlakatdagi ilgor 500 kompaniyani ozida birlashtirgan Ozbekistondagi yetakchi biznes-assotsiatsiyaga aylanib, xalqaro standartlar boyicha biznes yurituvchi va mamlakatimizda tadbirkorlikni rivojlantirishga oz hissasini qoshuvchi ishbilarmonlar hamjamiyatini barpo etish boyicha aniq maqsadlar mavjud.

AMBiT azolik masalalari boyicha: (90) 938 00-25 raqami yokiinfo@ambit.uzorqali murojaat qilishingiz mumkin.

Reklama huquqi asosida

Daryoning Telegramdagi rasmiy kanali @toshqindaryoga azo boling!

: admin (13-04-2017, 10:28)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 34) ( 0) ( 33) ( 1)
:
-
:
:
20 ... -