» » Ozbekiston temiryollari Toshkent metrosining yangi bekatlari nogironligi bor shaxslar uchun moslashtirilmagani haqidagi tanqidlarga javob berdi

Ozbekiston temiryollari Toshkent metrosining yangi bekatlari nogironligi bor shaxslar uchun moslashtirilmagani haqidagi tanqidlarga javob berdi


Anhor.uz jurnalisti nogironlar uyushmasining azolari Farhod Abdurahmonov va Oybek Isoqov bilan birgalikda Toshkentda foydalanishga topshirilgan yangi metro yonalishidagi inklyuziv muhitni organib, uning imkoniyati cheklanganlar uchun talab darajasiga javob bermasligini aniqlagan.

Xususan, Dostlik-2 bekatida, uning bir qismida imkoniyati cheklanganlar uchun lift ishlamagan. Metropoliten xodimlari buni liftlardan oddiy odamlar foydalanayotgani uchun ular ishlatilmayotgani bilan izohlagan. Yangi yonalishning oltinchi va yettinchi bekati nogironlar aravachasida yuradigan odamlar uchun mutlaqo moslashtirilmaganligi aniqlangan. Yettinchi bekatda (Qoyliq bozori) pandus 45 daraja qiyalik bilan qurilgan, normalarga kora esa uning qiyalik darajasi 8 dan oshmasligi kerak.

Bundan tashqari, yangi yonalishning 2, 3, 4, 5-bekatlarida liftlar va eskalatorlar borligi, biroq monitoring paytida bekatlardagi liftlar ishlamayotgani qayd etilgan. 6 va 7-bekatlar nogironligi bor kishilar harakatlanishi uchun umuman moslashtirilmagan. Bir tasavvur qiling, imkonli muhitga ega Dostlik-2 bekatiga nogironligi bor kishi kirdi. U Qoyliq bozoriga, yani 7-bekatga boryapti, bu bekatga kelishi bilan undan chiqa olmaydi. Aqlga sigmaydigan holat kishi metroga kirib, undan chiqolmasa, degan Nogironlar uyushmasining raisi Oybek Isoqov.

Shuningdek, perron va metro vagonlari orasida katta oraliq qolayotgani, bu aravachaning vagonga silliq kirib borishiga imkon bermasligi, yana begonalarning yordamidan foydalanish zaruratini yuzaga keltirishi bildirilgan. Yangi metro bekatlaridagi taktil yolakchalarning perron chekkasiga haddan tashqari yaqin joylashgani ham aytib otilgan. Demak, xavf haqidagi signal bevosita platforma chekkasiga joylashtirilgan. Taktil yolakcha platforma qirgogidan 70-90 sm masofada bolishi zarur, degan u.

Oybek Isoqov Ozbekiston temiryollari metro bekatlarini loyihalashtirayotganda loyihani nogironligi bor shaxslarning tashkilotlari bilan muvofiqlashtirmaganligini takidlagan. Agar bizni loyihalashtirish va bekatlarni topshirish bosqichlarida jalb etishganida, kamchiliklarni korsatgan bolardik va ular hozir bartaraf etilgan bolardi, degan u.

Ozbekiston temiryollari ushbu tanqidlarga munosabat bildirdi. Kompaniya matbuot xizmatining qayd etilishicha, amaldagi qonunchilikka muvofiq, 1-guruh nogironlari va ularga hamroh bolgan shaxslar jamoat transportidan, shu jumladan, metrodan bepul foydalanishi mumkin.

Harakati cheklangan yolovchilarning platformaga kassa, turniket va bekatlar vestibyuli orqali kirishlariga hojat yoq. Bunday qulaylik yaratish loyihalash bosqichida hisobga olingan. Mutaxassislar (qurilish buyurtmachilari)ning aytishicha, shunday kelib chiqqan holda metro bekatlarida maxsus liftlar ornatilgan bolib, imkoniyati cheklangan shaxslar kochadan turib togri stansiya platformasiga kotarilib, xuddi shu tarzda pasga tushishlari mumkin.

Bundan tashqari, lift bolmagan oltinchi va yettinchi stansiyalarda nogironlik aravachasidagi kishilar zinadan bemalol chiqib-tushishi uchun maxsus kotarma pandus mavjud.

Yolovchilar, shu jumladan nogironlar xavfsizligini taminlash, shuningdek, har bir bekatda tartibni saqlash uchun imkoniyati cheklangan fuqarolarga individual yondashuvni taminlaydigan IIV xodimlari va metropoliten navbatchilari qarab turadi, yani yoriqnomaga muvofiq quyidagi vazifalarni amalga oshiradi:

Shuningdek, kompaniya munosabatida aytilishicha, metropoliten xodimlari imkoniyati cheklangan yolovchilar toifalarini monitoring qilmoqda. Tushunmovchilik yuzaga kelmasligi uchun Toshkent metropoliteni stansiyalar xodimlaridan yordam sorab murojaat qilishga chaqirgan.

Mavzuga doir:



Manba: Daryo.uz
: admin (9-09-2020, 17:25)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 32) ( 0) ( 30) ( 2)
:
-
:
20 ... -