» » Organizm uchun zarur bolgan D vitaminining tabiiy, hamyonbop manbalari

Organizm uchun zarur bolgan D vitaminining tabiiy, hamyonbop manbalari


Quyosh vitamini deb tarif beriladigan D vitamini inson ozini qanday his qilishi va salomatligida muhim rol oynaydi. Uning yetishmasligi bir qancha muammo va hatto kasalliklarga ham sabab boladi. Ayniqsa, kunlarning sovishi, harorat pasayishi bilan organizmda ushbu vitaminga bolgan talab ortadi. D vitaminini qoplashning bir qancha yollari bor. Quyoshli vanna qabul qilish, dori-darmonlardan foydalanish mumkin. Ammo tabiiy mahsulotlarni istemol qilish orqali masalaga oson yechim topish mumkin. Buning uchun quyidagi mahsulotlarni ratsionga kiritish va muntazam ravishda istemol qilish tavsiya qilinadi.

Baliq mahsulotlari

Baliq nafaqat D, balki boshqa foydali vitaminlarni ham oz ichiga oladi. Uning istalgan turidan taom tayyorlash, pechda, parda pishirib yeyish mumkin.

Jigar goshti

Qoy yoki molning jigar goshtidan tayyorlangan taom yokipashtet, D vitamini yetishmasligini bartaraf etish bilan birga immunitet kotarilishiga ham yordam beradi.

Sut mahsulotlari

Sariyog, pishloq, sut, smetana va boshqa sut mahsulotlarini yeyishni kanda qilmaslik, iloji bolsa, kunni ular bilan boshlash kerak.

Qoziqorin

Qoziqorinni konservalangani yoki istalganidan salat,pitssava boshqa taomlar tayyorlash tavsiya qilinadi.

Tuxum

Tuxumni D vitamini manbayi desa ham xato bolmaydi. 100grtuxumda D vitamini kunlik meyorining 70 foizi boladi. Ayniqsa, tuxumning sarigi vitaminga boy sanaladi.

Mevalar

Mandarin,kivi, qoragat (smorodina), quritilgan anjir hamdapetrushka, qichitqi ot (krapiva) osimliklari ham D vitaminini oz ichiga oladi.

Osimlik yogi

Osimlik yogi ham quyosh vitamini manbayi, faqat buning uchun termik ishlov berilmaganidan foydalanish kerak.

Tofu, soya suti

Soya sutining foydali ekani sabab uni ratsionga kiritish tavsiya qilinadi.

Tabiiy apelsin sharbati

D vitamini yetishmagan insonlarga 1 stakandan apelsin sharbatini ichish maslahat beriladi.

Margarin

Tarkibida D vitamini bolgan mahsulotlar qatoriga margarin ham kiradi. Bu degani, siz margarin qoshib tayyorlangan sevimli pirog yoki shirinligingizni istemol qilib ham D vitamini yetishmasligini oldini olishingiz mumkin.

Yuqoridagilarni istemol qilishdan tashqari, quyoshli ob-havoda kezish va uning nurlaridan bahra olishni unutmaslik kerak. Kuniga 20 daqiqa, ertalab soat 9 dan 11gaqadar quyoshda sayr qilish salomatligingiz uchun foydali. Ham istemol mahsulotlariga etibor berish, ham quyish nurida koproq sayr qilish sizda D vitamini yetishmovchiligi bilan bogliq muammolar paydo bolishining oldini oladi.

Mavzuga doir:



Manba: Daryo.uz
: admin (21-09-2020, 23:10)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 8) ( 0) ( 6) ( 2)
:
-
:
20 ... -