» » Har qanday yoshda xotirani mustahkamlovchi 8 ta tabiiy mahsulot

Har qanday yoshda xotirani mustahkamlovchi 8 ta tabiiy mahsulot


Xotiraning sustlashishi qarish jarayoni boshlanganining eng birinchi belgisidir. Kopincha bu belgi 30 yoshgacha paydo boladi. Cosmopolitan aynan shu masalada mutaxassislardan javob oldi.

20112015-yillar davomida 58-98 yoshli insonlar orasida tadqiqot olib borildi. Ularga turli xil savollar berildi, parhezi kuzatildi va shu orqali xotira sinovi otkazildi.

Tadqiqotda haftada bir marotaba fastfud yeguliklari, gosht kun ora va undan ham kamroq, shirinlik haftada 5 marta va undan ham kamroq istemol qilgan insonlar yaxshi natija korsatdi. Bundan tashqari, ular sariyog va margarin istemolini kamaytirgan. Asosan zaytun yogidan foydalangan. Demak, salomatlikni asrash uchun nafaqat togri ovqatlanish, balki keraksizlarini chiqarib tashlash lozim.

Rezavorlar

Tavsiya etiladi: haftada 2 marta

Meyori: 150 gr

Qulupnay, malina har qanday rezavorlar tavsiya etiladi. Ular antioksidantlarga boy bolib, nafaqat xotira, balki butun tanaga foydali hisoblanadi.

Kokat va karam

Tavsiya etiladi: har kuni

Meyori: 50 gr

Salat bargi, ukrop, maydanoz (petrushka), qalampir folat kislotalariga boy hamda demensiya xavfini kamaytiradi. Malumot uchun, demensiya kasalligiga chalingan insonlarda aql-zakovati uchun xos bolgan barcha ruhiy funksiyalar sustlashib boradi. Xotiraning barcha turlari eshitish, korish va harakat xotiralari buziladi. Masalan, biror gapni gapirayotib ham unutib qoyish mumkin. Demensiyani qisqacha qilib tafakkur buzilishi deyishadi. Brokkoli va brussel esa organizmga toksinlarni chiqarib yuborishda yordam beradi.

Don mahsulotlari

Tavsiya etiladi: haftada 3 marta

Meyori: 100 gr

Fasol, loviya, noxat va mosh oqsillarga boy bolib, kognitiv ish faoliyatini yaxshilaydi.

Non mahsulotlari

Tavsiya etiladi: haftada 3-4 marta

Meyori: 100-150 gr makaron yoki botqa, 2 bolak non

Shifokorlar modda almashinuvi uchun zararli bolgan guruch, makaron mahsulotlari tarkibida boluvchi oddiy uglevodlarni qisqartirish kerakligini takidlaydi.

Kurka va tovuq goshti

Tavsiya etiladi: haftada 2-3 marta

Meyori: 150 gr

Yogli gosht orniga juda yaxshi oribosar. Yogga kam toyingan, lekin oqsilga boy.

Baliq goshti

Tavsiya etiladi: haftada 2 marta

Meyori: 100-150 gr

Baliq tarkibida omega-3 yog kislotasi mavjud, bu esa alsgeymer kasalligi xavfini kamaytiradi.

Yongoqlar

Tavsiya etiladi: haftada 5 marta

Meyori: 30 gr

Har qanday yongoq va yongoq yogi (shakari kam bolishiga qarang) ham foydali, yongoq polifenolaga boy, demensiya kasalligining oldini oladi.

Zaytun yogi

Uni har qanday yogning orniga ishlatish kerak, ayniqsa qovurma taomlarda. Ulardan Extra virgin nomi ostidagisidan foydalangan afzal.

Mavzuga doir:



Manba: Daryo.uz
: admin (15-08-2020, 21:41)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 4) ( 0) ( 3) ( 1)
:
-
:
:
20 ... -