» » Pandemiya davrida bolalar immunitetini kotarish uchun nimalar qilish kerak?

Pandemiya davrida bolalar immunitetini kotarish uchun nimalar qilish kerak?


Koronavirusga qarshi kurash shtabi azosi Barno Abdusamatova AOKA zalida tashkil etilgan brifingda hozirgi kunda bolalar immunitetini kotarish uchun nimalarga etibor berish lozimligi haqida malumot berdi.

Mavzuga doir:Ozbekistonda bir nafar bola Kavasaki sindromiga gumon qilingan Koronavirusga qarshi kurashish shtabi azosi

Mutaxassis maktab oquvchilaridagi immunitet zaifligiga kopincha vitaminlar tanqisligi, yomon uyqu va doimiy psixologik stress sabab bolishi, vitaminlar tanqisligini togri ovqatlanishni tashkil qilish yoli bilan oldini olish mumkinligini takidladi. Oquvchilar orasida pala-partish ovqatlanuvchi bolalarning soni yildan yilga ortib borayotgani, yarimtayyor taomlar kopincha bolalarga zarur bolgan vitamin va minerallarni ovqatdan olishiga tosqinlik qilishini bildirdi.

7 yoshdan 12 yoshgacha bolgan davrda bolaning tanasida bir vaqtning ozida osish va organish vazifalari turganini unutmaslik kerak. Bu esa ota-onadan alohida etibor talab etadi. Bola kuniga kamida 4 marta ovqatlanish kerak. Agar bolada ozginlik yoki ortiqcha vazn bolsa, shifokor maslahati zarur. Sport bilan shugullanadigan oquvchining ovqatlanishi jismoniy mashqlar hajmi hisobga olgan holda tuzilishi talab etiladi.

Yodlangan tuz istemol qilish, suv ichish rejimiga amal qilish va ovqatlanish ratsionivitaminlarga boy bolishi kerak. A vitamini bilan boyitilgan sabzi va shirin kartoshkani, sitrus mevalari va brokkoli C vitamini hamda gripp va nafas yollarining yuqumli kasalliklariga qarshi kurashishda yordam beradigan E vitaminiga boy yongoq, albatta, bolalar ratsionida bolishi maqsadga muvofiq.

Togri ovqatlanishni tashkil qilishdagi birinchi qadam ovqatlanish madaniyatiga rioya qilishdir. Nonushta, tushlik, kechki ovqat muntazam va jadvalga muvofiq bolishi kerak. Maktab yoshidagi bolalarining organizmi malum ritmlarga moslashadi. Shuning uchun uxlash, ovqatlanish, oynash, yurish va mashq qilish uchun vaqt topish juda muhimdir. Immunitetni yaxshilash uchun bolani yoshligidanoq rejimga koniktirish lozim. Turli yoshlar boyicha ertalab turish, tushlik qilish, uy vazifasini bajarish va yotishga tavsiya etilgan vaqt meyori mavjud.

Barno Abdusamatova,Koronavirusga qarshi kurash shtabi azosi

Shuningdek, Abdusamatova kichik maktab yoshidagi bola kechqurun soat 21:00 da yotishi va ertalab soat 7:00 da turishi kerakligi, kattaroq oquvchilar esa soat 22:00 da yotishlari mumkinligini, toliq kunlik dam olish immunitetga ijobiy tasir korsatishini takidladi. Uyqu paytida bola organizmidagi metabolizm tezroq boladi, shuning uchun bolalar bu soatlarda yaxshi osadi. Uydagi ijobiy psixologik mikroiqlim bolalar salomatligining muhim shartidir. Maktab oquvchisining psixologik holatini barqarorlashtirishning eng yaxshi usullari sifatida dostlar bilan yaxshi muloqotda bolish, sevimli mashgulotlari bilan shugullanish, ota-onalar bilan film tomosha qilish, oyin oynash va sayohat qilish kabilarni sanab otdi.

Mavzuga doir:



Manba: Daryo.uz
: admin (23-09-2020, 08:25)
0 (: 0)
. !

!


vote-icon
?

?
( 33) ( 0) ( 30) ( 3)
:
-
:
20 ... -